torsdag 22 januari 2009

Trailers ska frambringa känslor

Jag gillar Rachel McAdams, Russel Crowe, Helen Mirren och Ben Affleck (mer som regissör än skådis men ändå). Jag gillar konspirations-, utrednings- och journalistikfilmer. Jag gillade The Last King of Scotland, och det är samma snubbe som regisserat den som har regisserat State of Play. Men jag gillar inte trailern, för den ger mig inga känslor. Den ger mig bara känslan av att filmen kan vara lika kass som trailern, och det är inget kul att se fram emot. Men jag lär ju se den ändå, trots dålig trailer, för man kan oftast inte veta om en film är bra eller inte genom att se trailern. En trailer ska få mig att längta efter filmen. Om en trailer kan få mig att känna nåt; ilska, längtan, glädje etc, under de minuterna så är jag nöjd. En trailer är som en liten film för mig, och det är lika underbart att titta på som själva filmen sen.

Här är trailers, som enligt mig, är grymma och får mig att känna...

Inga kommentarer: