söndag 18 januari 2009

The Curious Case of Benjamin Button


Yup, det blev gårdagens biorulle. Den var precis som jag förväntade mig, och i detta fallet var det alldeles, alldeles underbar. Den var som en saga, men den var så skickligt gjord att den kändes äkta (?). Jag älskade början när Benjamin var liten, kärleken mellan honom och Daisy, hur man fick följa Benjamin genom livet och att den handlade om livet och döden. Filmen tog upp många frågor och kanske svar om liv och död. Det sades en massa visa ord, som vi alla känner till men som jag gärna påminns om.

Brad var ok i rollen som Benjamin, han var bäst som liten (gammal) pojke. Men hans prestation var inte den bästa, inget märkvärdigt. Kanske skulle Benjamin vara en människa som inte uttryckte sina känslor... uttryckningsfullt... för jag kände inte att han kände nåt speciellt när det hände bra eller dåliga saker. Han var mer likgiltig hela tiden. Men det gör inget, för filmen var grym. Cate och Taraji var lovely. Se den!

Inga kommentarer: