tisdag 13 januari 2009

Lite skit och lite bra rullar

Jag beundrar bloggare som orkar uppdatera sina bloggar minst 1 gång/dag. Jag älskar att skriva och hänger på nätet flera timmar om dagen. Därför tänkte jag att en blogg skulle ju vara perfekt att skriva en massa skit var och varannan dag, men nope... tydligen var det svårare än jag trodde. Skrivandet och letandet efter bilder till bloggen tar ju tid från det jag brukar göra på nätet; surfa, kolla trailers och youtube-klipp.

Anywho... nu är jag ledig i 3 veckor innan jag börjar nytt jobb, så får se om det blir mer skrivande.

Igår kollade jag rulle, Stop-Loss med bl.a Ryan Phillippe, och jag gillade den. Helt sjukt att man kan bli tvingad att återvända till krig, när man verkligen inte vill och är helt förstörd från när man redan varit ute i krig. De finns de som gömmer sig och/eller har annan identitet för att de har blivit tvingade (stop-lossed) att återvända till krig. Filmen var i alla fall väldigt gripande och välgjord.

I fredags bjöd mami mig på bio, och det blev Changeling. Den vCentreraar riktigt jobbig, och då menar jag storyn. Jättebra film (love Clintan, som även regisserat braiga Mystic River, Million Dollar Baby,A Perfect World, Unforgiven and the list goes on...) men hemsk, och så skrämmande att den är baserad på en verklig historia.



Inga kommentarer: