lördag 24 januari 2009

Oktoberresa!

Det ska denna helg planeras inför USA-bilresan, som ska ske i oktober. När vi vet ungefär kring vilket datum och exakt var vi vill landa och åka hem ifrån, ska jag till en resebyrå och få kostnadsförslag. Eftersom M och jag vill flyga till San Francisco eller LA och sen flyga hem från Miami är det tydligen svårt och boka det själv via nätet. Det hade varit najs och köra från väst till öst, NY! Men eftersom jag faktiskt (tänker på den underbara staden varje dag) har varit i NY så borde jag ta detta tillfället i akt och se andra delar av det stora landet. NY får bli en resa år 2010! ;)
Tillbaka till oktoberresan... Jag vill främst till San Francisco, LA (Hollywood, baby!), Las Vegas, Memphis, Nashville och Miami. Sen blir det eventuellt Phoenix, Dallas, New Orleans, och en massa andra städer som jag inte känner så väl till. Grand Canyon får vi inte missa efter Las Vegas.
Snälla USD, bli inte starkare... SEK, bli inte svagare! Det är det enda som kan göra att vi skjuter upp just denna resan, men oavsett så lär det bli en resa i oktober. Kanske Kanada, Australien eller Irland....

Jag på Manhattan Bridge i april 2008. Brooklyn Bridge i bakgrunden.

Inga kommentarer: