torsdag 15 januari 2009

Dansfilmer och Swayze

Baz Luhrmann har gjort underbara filmer som Romeo + Juliet, Moulin Rouge och nu senast Australia. Efter att jag sett dessa filmer, kom jag på att jag inte sett hans första rulle, Strictly Ballroom. Denna såg jag häromdan och det är en härlig film om att vara sig själv och våga ta för sig i livet. Och det handlar även om kärlek, som alltid i hans filmer. Stor, passionerad och underbar kärlek. Det är mycket musik och desto mer dans i filmen, och det gjorde mig sugen på att se ännu mer dans på film.
Det blev därför Dirty Dancing för (typ) 157:e gången. L-O-V-E IT! När den släpptes på video hyrde jag den och kollade på den minst 2 gånger innan vi skulle lämna tillbaka den. Jag var hooked, och har sett den minst 1 gång/år sen flera år tillbaka. Dans, musik och kärlek... what else do you need :)

Patrick Swayze... jag kommer alltid ha en crush på Johnny, Sam och Bodhi. Älskar Swayze i de rollerna, och även när han spelar Orry.

Inga kommentarer: