lördag 20 december 2008

Fortsätter down memory lane...

Jag var ett stort fan av Mariah Carey på 90-talet och påmindes om den tiden när jag kollade på denna, som är från hennes första platta. Jag lyssnade alltid på hennes musik och sjöng för fulla muggar till bl.a. denna och denna på mitt rum. Jag spelade in den konserten med klipp där hon pratar om allt från barndomen till nutiden, och det bandet slet jag ut. Kollade om och om på det och sjöng med och grät till hennes ballader, bl.a Hero. Tjatade låtarna på hennes julskiva varje jul. På den tiden älskade jag även Boyz II Men, och deras samarbete var såklart grymt.

Sista skivan jag köpte med Mariah var Butterfly, och favoriter på den var The Beautiful Ones, som är en Prince-cover. Denna gillade jag också, och även när hon gjorde den med Brian McKnight.

Tyvärr såg jag aldrig henne live under den tiden, för det hade varit najs och höra henne då.

Inga kommentarer: